راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد


مشاور رییس جمهور خبر داد:

بهره برداری از 376 طرح تولیدی در مناطق آزاد تا پایان دولت دوازدهم / ایجاد اشتغال برای 93 هزار نفر در مناطق آزاد تا پایان دولت تدبیر و امید


مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: تا پایان خدمت دولت تدبیر و امید 376 طرح تولیدی خدماتی با سرمایه گذاری 471 هزار میلیارد ریال و 1.7 میلیارد یورو در مناطق آزاد کشور بهره برداری می شود.


به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرتضی بانک در ادامه سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس همزمان با هفته دولت در نشستی با مدیران، معاونان و نمایندگان اصناف منطقه اظهار کرد: این طرح ها برای ۹۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می کنند .

او خاطرنشان کرد: ۷۵ طرح با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال و ۳۷۸ میلیون یورو و اشتغال زایی چهار و ۶۰۰ نفر در این مناطق در حال اجراست.

مشاور رییس جمهور افزود: از بین طرح های در دست اجرا در مناطق آزاد کشور ۲۰ طرح بزرگ با ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و اشتغال زایی ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

مرتضی بانک با اشاره به اینکه امروز ۶ طرح نفتی، خدماتی و کشاورزی با سرمایه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۲ نفر در منطقه ازاد ارس افتتاح شد، اعلام کرد: رییس جمهوری در آینده ای نزدیک به صورت ویدیو کنفرانسی پروژه ها را افتتاح خواهند کرد.

او با بیان اینکه در مناطق آزاد ارس و انزلی شاهد حرکت جدیدی هستیم که تعدادی از واردکننده ها به تولیدکننده تبدیل شده اند، بر تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: برنامه لازم به منظور جهش تولید در مناطق آزاد تدوین شده است .

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: با پایش های انجام شده درصدد شناسایی موانع تولید در این مناطق هستیم تا در ستاد ملی جهش تولید مطرح شود .

مرتضی بانک با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی به واسطه تحریم ها و شیوع کرونا و اینکه، گفت: با این وجود کارهای بزرگی در کشور انجام شده است و با تکیه بر تولید داخلی، افزایش صادرات و تنظیم بازار ارز می توان بر مشکلات فائق آمد .

او گفت: واحدهای تولیدی فعال در مناطق آزاد کشور توانسته اند بسیاری از نیازهای داخلی را در شرایط سخت کنونی تامین کنند.

** لزوم توجه به سیاست های کلان کشور برای حل مشکلات اقتصادی در مناطق آزاد

نمایند ه مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تاکید بر توجه به سیاست های کلان کشور برای حل مشکلات اقتصادی، در عین حال گفت: نباید نسخه واحدی برای کل کشور پیچیده شود.

معصومه پاشایی برای توسعه اقتصادی حمایت از تولید و صادرات را ضروری دانست و گفت: برای فعالان اقتصادی به ویژه در مناطق آزاد باید مشوق های لازم در نظر گرفته شود.

پاشایی بر حفظ ماهیت مناطق آزاد کشور در کنار نقش نظارتی دولت تاکید کرد و گفت: مناطق آزاد گام های بزرگی در جهت رونق تولید برداشته اند و مجلس نیز برای تداوم حمایت ها و مشوق های اقتصادی تلاش خواهد کرد.

گفتنی است؛ امروز ۶ واحد صنعتی کشاورزی با اعتبار هزینه شده و سرمایه در گردش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۲۵ نفر با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

مرتضی بانک در جریان سفر خود به منطقه آزاد ارس همچنین از تعدادی از واحدهای فعال از جمله واحد تولید منسوجات بی بافت و کشتارگاه صنعتی این منطقه دیدن کرد .






نسخه بتا