راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد


در نشست هیات سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد به تصویب رسید؛

353 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی


معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تصویب 353 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط هیات سرمایه گذاری خارجی خبر داد.


به گزارش فرینا، احمد جمالی با اعلام این خبر افزود: در دویست و چهل و چهارمین نشست هیات سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجموعا 4 پروژه از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با مجموع سرمایه 353 میلیون دلار مورد ارزیابی و تصویب این هیات قرار گرفت. 
جمالی به این سرمایه گذاری ها اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری مستقیم در احداث واحد بزرگ تولیدی کربنات استرانسیوم در اراضی به وسعت 50 هکتار در قالب سرمایه گذاری نقدی و ماشین آلات و همچنین سرمایه گذاری در طرح توسعه زنجیره تامین و توزیع کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد اروند از اهم پروژه هایی است که در این نشست به تصویب رسید.
وی همچنین افزود: مشارکت مدنی اتباع خارجی در منطقه آزاد ارس در احداث واحد تولیدی پیشرفته رله های میکروپروسسوری جهت نیروگاه ها، شبکه های انتقال و فوق توزیع برق، صنایع سنگین، نفت و گاز و پتروشیمی، تحت لیسانس یکی از برترین شرکت های اروپایی نیز از دیگر پروژه هایی بود که در این نشست مورد تصویب قرار گرفت.
معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری مستقیم در واحد تولید هیدروکربن های سبک و سنگین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را نیز از دیگر مصوبات نشست امروز هیات سرمایه گذاری خارجی برشمرد.

 






نسخه بتا