راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد

صدور مجوز فعالیت اقتصادی

صدور مجوز فعالیت اقتصادی

راه‌اندازی کسب‌وکار
مجوز فعالیت اقتصادی
فعال اقتصادی

توضیح خدمت

بهره‌مندی از معافیت اقتصادی در مناطق آزاد منوط به صدور مجوز فعالیت اقتصادی از سوی سازمان منطقه است. معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی مناطق ویژه نیز به داشتن این مجوز مشروط شده است. درواقع داشتن این مجوز فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی را با فعالان اقتصادی سرزمین اصلی متمایز می‌کند.

مجوز فعالیت اقتصادی در چهار طبقه‌بندی «صنعتی»، «پیمانکاری»، «اصناف» و سایر موارد صادر می‌شود.

دستورالعمل دریافت خدمت

برای دریافت تمام خدمات وب‌سایت، می‌بایست ثبت‌نام کرده باشید.

  • برای درخواست این خدمت، روی دکمه «شروع» در بالای صفحه کلیک کنید. در صورتِ نداشتن حساب کاربری، می‌بایست ثبت‌نام کنید و اگر قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، وارد حساب‌ کاربری‌تان شوید.
  • اگر متقاضی مجوز فعالیت اقتصادی صنعتی هستید، به این معنی که پیش از این مجوز یا مجوزهای فعالیت دیگری (مانند جواز تأسیس یا پروانه بهره‌برداری) از سازمان منطقه گرفته‌اید، کافی‌ست پس از تأیید قوانین، کد مجوز مذکور را در سامانه انتخاب نمایید. حال فرم مربوطه را پر کنید. مبلغی به عنوان عوارض صدور مجوز فعالیت اقتصادی هر منطقه در نظر گرفته شده است. پس از مراجعه حضوری به سازمان منطقه و پرداخت مبلغ، مجوز اقتصادی صادر می‌شود و شما شناسه یکتای مجوز اقتصادی (شیما) دریافت می‌کنید. برای دریافت نسخه چاپی و امضاءشده مجوز فعالیت اقتصادی که در دبیرخانه منطقه خودتان شماره شده، می‌بایست به آن منطقه مراجعه کنید.
  • اگر متقاضی مجوز فعالیت اقتصادی پیمانکاری هستید، به این معنی که واحد اقتصادی شما در منطقه مستقر نیست و تجهیزات شما به عنوان پیمانکار در این منطقه وجود دارد، پس از تأیید قوانین و انتخاب منطقه می‌بایست قرارداد فعالیت‌تان در منطقه را بارگذاری و فرم مربوطه را پر نمایید. سپس نوبت به پرداخت حضوری عوارض صدور مجوز فعالیت اقتصادی در سازمان منطقه می‌رسد. پس از مراجعه کارشناس بازرگانی [nk1] مربوطه به محل فعالیت، و در صورت تأیید او، مجوز فعالیت اقتصادی شما صادر می‌شود و شما شناسه یکتای مجوز اقتصادی (شیما) دریافت می‌کنید. برای دریافت نسخه چاپی و امضاءشده مجوز فعالیت اقتصادی که در دبیرخانه منطقه خودتان شماره شده، می‌بایست به آن منطقه مراجعه کنید.
  • اگر متقاضی مجوز فعالیت اقتصادی اصناف هستید، به این معنی که دارای مغازه یا فروشگاه در منطقه هستید، پس از انتخاب منطقه، تأیید قوانین و پرکردن اطلاعات مربوط به آن واحد اقتصادی می‌بایست عوارض صدور مجوز فعالیت اقتصادی را حضوری به سازمان منطقه پرداخت نمایید. بعد از مراجعه کارشناس بازرگانی مربوطه به محل فعالیت، مجوز فعالیت اقتصادی شما صادر می‌شود و شما شناسه یکتای مجوز اقتصادی (شیما) دریافت می‌کنید. برای دریافت نسخه چاپی و امضاءشده مجوز فعالیت اقتصادی که در دبیرخانه منطقه خودتان شماره شده، می‌بایست به آن منطقه مراجعه کنید.
  • اگر خارج از موارد گفته‌شده، متقاضی فعالیت اقتصادی هستید، پس از انتخاب منطقه، تأیید قوانین و پرکردن اطلاعات فرم می‌بایست عوارض صدور مجوز فعالیت اقتصادی را حضوری به سازمان منطقه پرداخت نمایید. پس از مراجعه کاشناس بازرگانی مربوطه به محل فعالیت، مجوز فعالیت اقتصادی شما صادر می‌شود و شما شناسه یکتای مجوز اقتصادی (شیما) دریافت می‌کنید. برای دریافت نسخه چاپی و امضاءشده مجوز فعالیت اقتصادی که در دبیرخانه منطقه خودتان شماره شده، می‌بایست به آن منطقه مراجعه کنید.
  • در همه موارد نسخه الکترونیکی مجوز فعالیت اقتصادی -پس از صدور- در کارتابل شما قابل مشاهده است.

اطلاعات بیشتر

نکته ۱: فعالیت در هر منطقه نیازمند صدور مجوز فعالیت اقتصادی مخصوص به آن منطقه است. (به عنوان مثال یک فعال اقتصادی برای فعالیت در دو منطقه کیش و قشم نیازمند دو مجوز فعالیت اقتصادی‌ست)


نکته ۲: فعالیتِ هر تعداد واحد اقتصادی، توسط یک فعال اقتصادی، در یک منطقه نیازمند مجوز فعالیت اقتصادی به ازای هر واحد اقتصادی‌ست. (به عنوان مثال یک فعال اقتصادی برای داشتن سه واحد اقتصادی در منطقه آزاد انزلی نیازمند سه مجوز فعالیت اقتصادی‌ست)


نکته ۳: فعالان اقتصادی‌ای که درخواست مجوز فعالیت اقتصادی پیمانکاری می‌کنند، می‌بایست اطلاعات مجوز فعالیت اقتصادی صاحب کار را نیز وارد کنند.

 

خدمات مرتبط

مطالب این صفحه چقدر برای شما مفید بود؟
نسخه بتا