راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد

اروند ورود به پرتال گردشگری منطقه

منطقه آزاد اروند در محل تلاقی دو رودخانه مهم و بسیار پر آب ایران یعنی اروند رود و کارون واقع شده است. ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی باعث شده این منطقه علاوه بر زیبایی‌های طبیعی بی‌پایان به عنوان سکونت‌گاه مردمانی از اقوام گوناگون ایرانی، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی متعددی را نیز در خود جای دهد.

جزیره مینو با نخل‌های زیبا و سر به فلک کشیده به عنوان تفریحگاهی طبیعی، آبادان با بازارهای معروفش، موزه‌های متنوعش از جمله مسجد جامع رانگونی‌ها با معماری شبه قاره هند و گچ‌بری‌های زیبای آن و پل کابلی این شهر که از آن به عنوان نخستین پل کابلی واقع در خشکی یاد می‌شود، خرمشهر که رود کارون از دل آن می‌گذرد و به خصوص هنگام غروب منظره‌ای وصف ناپذیر را خلق می‌کند، همگی بخشی از جاذبه‌های گردشگری متعدد این منطقه هستند. در کنار این موارد باید به تجربه زیست شبانه در این منطقه و غذاها، طعم‌ها و خوراک‌های هیجان‌انگیز و منحصر به فرد آن نیز اشاره کرد. تجربه صرف قهوه در مضیف‌های این منطقه یکی از تجربه‌های تکرار نشدنی برای هر گردشگری است.

آب و هوای منطقه آزاد اروند به خصوص در فصل تابستان گرم و شرجی است و بهترین زمان برای سفر به این منطقه پاییز و زمستان است.

منطقه آزاد اروند با بازارهای گوناگون، رستوران‌ها و مضیف‌ها، تفریح‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌ها و طبیعت زیبا و دوست داشتنی خود یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است.

نسخه بتا