راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد

ارس ورود به پرتال گردشگری منطقه

منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در جوار جنگل‌های زیبای ارسباران واقع شده است. ارسباران که علاوه بر جایگاه تاریخیش در اقتصاد ایران و قفقاز، در فرهنگ و هنر منطقه نیز بسیار تأثیرگذار بوده است و در زمره میراث جهانی قرار دارد، از نظر جغرافیایی در نقطه برخورد سه اقلیم خزری، قفقازی و مدیترانه‌ای واقع شده است. طبیعت زیبای این منطقه به دلیل آن‌که میزبان گونه‌های متنوع و کم‌یاب گیاهی و جانوری است، در رده پارک‌های ملی طبقه‌بندی می‌شود.

اما جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، تنها به ارسباران ختم نمی‌شود. پل‌های تاریخی خداآفرین، دامنه‌های کوه آتش‌فشانی گئچی قالاسی و کوهستان کیامکی، رود ارس و آبشار آسیاب برخی دیگر از زیبایی‌های طبیعی این منطقه هستند. کلیسای سنت استپانوس که قدمت آن به سده نهم میلادی بازمی‌گردد، حمام کردشت جلفا که از جمله زیباترین حمام‌های تاریخی با معماری سنتی است و روستای زیبا و تاریخی اشتبین در کنار سفال و سرامیک، ورنی بافی و صنایع دستی نیز، بر جذابیت‌های گردشگری این منطقه می‌افزاید.

ارس آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد و یکی از مناطق خوش آب و هوای آذربایجان شرقی است که در اغلب مواقع سال دمایی مطبوع دارد. برای پذیرایی بهتر از گردشگران، مراکز تجاری، تفریحی، اقامتی و گردشگری بسیاری در سال‌های اخیر در منطقه ارس تأسیس شده است.

نسخه بتا