راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

منطقه ویژه اقتصادی پیام در وسعت ۳۶۰۰ هکتار و با رویکرد ارائه خدمات اقتصادی، گمرکی و استقرار صنایع تولیدی راه اندازی شد و با اولویت حوزه فناوری‌های نوین و پیشرفته درصدد است تا به منطقه ویژه اقتصادی دیجیتال تبدیل شود. در حال حاضر ۴۰ هکتار اراضی فاز یک، ۵۶ هکتار اراضی فاز دو و ۱۸ هکتار اراضی فاز سه به بهره برداری رسیده است و فاز چهارم منطقه نیز با مساحتی بالغ بر ۱۶۵ هکتار در مرحله آماده‌سازی زیرساخت‌ها و واگذاری به صنایع است. مالکیت این منطقه متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و همین موضوع می‌تواند به عنوان نقطه اتکایی برای شرکت‌ها صنایع و بنگاه‌های اقتصادی باشد که در حوزه‌های فناوری و ارائه محصولات ارتباطی فعالیت می‌کنند.

امروز منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با ظرفیت های بی شمار در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی به یکی از موثرترین قطب های اقتصادی کشور و همجوار با پایتخت تبدیل شده است .این منطقه در سال های اخیر با چشم‌اندازی روشن و توسعه محور توانسته است، در بخش سرمایه‌گذاریها به ویژه حوزه ی فناوری های نوین رشد چشمگیری داشته باشد.

هدف و سیاست کلان در این منطقه، توسعه زیرساخت‌ها به منظور ایجاد تسهیلات حداکثری در یک اکوسیستم پویا جهت فعالیت و رشد سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت با اولویت حوزه‌های آی. تی، آی .سی. تی و دانش‌بنیان می باشد تا با حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران در این منطقه نسبت به ایجاد فرصت های شغلی پایدار اقدام کنیم.

اکبر قنبرپور

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

 

مزایای اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

اشتغال

سرمایه گذاری

صدور پروانه بهره برداری

ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام؛

  • نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران

منطقه پیام به لحاظ جغرافیایی نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به پایتخت محسوب می شود، از همین رو به عنوان مقصد سرمایه گذاران می باشد.

  • منطقه ویژه اقتصادی دارای فرودگاه اختصاصی

 وجود فرودگاه در منطقه ویژه اقتصادی یکی از کاربردی ترین ویژگی ها برای سرمایه گذاران محسوب می شود  .

  • قرار گرفتن در مسیر تلاقی ۱۳ استان کشور

 پیام به لحاظ موقعیت استراتژیک، در مسیر ۱۳ استان کشور قرار دارد و همین باعث سهولت تبادلات تجاری می‌شود.

  • امکان سرمایه گذاری برای اتباع غیر ایرانی

یکی از مواردی که محدودیتی به لحاظ سرمایه گذاری در منطقه پیام ندارد، امکان حضور سرمایه گذاران به هر میزان مشارکت می باشد.

 

مزایای منطقه ویژه اقتصادی پیام :

  • نزدیک بودن به مراکز عمده تولید و مصرف

وجود مراکز عمده تولید میوه، سبزی، گل و گیاه و همجواری با انبوه صنایع بزرگ و کوچک و نزدیکی به پایتخت از مهم‌ترین دلایلی است که موجب متمایز شدن پیام از دیگر مناطق اقتصادی شده است.

  • حضور گمرک استان البرز و امور گمرکی منطقه

ورود و صدور کالا از منطقه با حداقل تشریفات گمرکی، برخورداری از خدمات انبارداری در انبارهای مسقف، برخورداری از حداکثر تسهیلات گمرکی و روان‌سازی مراحل قانونی در خصوص واردات و مشاوره گمرکی در زمینه های مختلف به ویژگی گمرکی منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

  • امکان واردات و نگهداری کالا در انبارهای منطقه

مجاز بودن واردات و نگهداری کالا در انبارهای منطقه مانند مواد اولیه، ماشین آلات، ابزار و قطعات تولیدی برای توزیع و ارسال به کشور های مختلف را باید به مزیت های آن افزود.

  • معافیت از پرداخت حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه

براساس ماده ۲۰ قوانین مناطق ویژه اقتصادی، محدوده این مناطق قلمرو گمرکی محسوب نشده و تمامی تجهیزات و مواد اولیه خارجی در این مناطق معاف از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی می باشند.

  • امکان صادرات و واردات محصولات ict

استقرار گمرک استان البرز در پیام موجب شده تا نسبت به صادرات و واردات کالاها به خصوص در حوزه آی. سی. تی و آی‌.تی شاهد تسهیل و روان سازی در امر صادرات و واردات کالاها در این بخش باشیم.

  • وجود آزمایشگاه تخصصی صنعت  it

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این منطقه که موجب تمایز پیام‌ نسبت به سایر مناطق شده، وجود آزمایشگاه‌های تخصصی آی .تی و آی. سی .دی است که این مهم بستری برای حضور هرچه بیشتر شرکت‌های تخصصی این حوزه در منطقه شده است.

  • وجود نیروی کار ارزان در منطقه

نزدیک بودن منطقه ویژه اقتصادی پیام به مناطق بومی موجب شده تا نسبت به دیگر مناطق اقتصادی از مزیت وجود نیروی کار ارزان نیز بهره مند باشد.

  • مزیت قانونی معافیت ارزش افزوده

بر اساس قانون از ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی پیام معافیت خدمات ارائه شده در منطقه مالیات بر ارزش افزوده است که این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می کند تا با حضور در این منطقه از این امتیاز برخوردار شوند.

محورهای اصلی کسب و کار در منطقه

آی سی تی

آرایشی و بهداشتی

دارویی و غذایی

تجهیزات پزشکی

راه‌های ارتباطی

ارتباط با مدیر سرمایه‌گذاری منطقه

026-33266027
نسخه بتا