راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد


تدوین 100 فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بارگذاری بیش از 100 فرصت سرمایه‌گذاری با طرح توجیهی در سامانه‌ دبیرخانه این سازمان خبر داد و گفت: این طرح‌ها برای عموم مردم و به‌ویژه سرمایه‌گذاران قابل‌رؤیت است.


به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سعید محمد در دوازدهمین شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش که در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ بر مولفه ها و شاخص های عملکرد یک سازمان موفق تاکید کرد و گفت: عملکرد مدیران سازمان با شاخص های تعریف شده در حوزه های مربوطه ارزیابی می شود اما متاسفانه برای ارزیابی مدیران مناطق آزاد به شاخص های اصلی توجه نشده است.
وی با اشاره به طرح شایعه ای مبنی بر این که مناطق آزاد به محل قاچاق و واردات تبدیل شده است، گفت: باید واقع بینانه برای مناطق آزاد در حوزه های مختلف راهبردی تعریف شود. 
وی تصریح کرد: در حوزه مدیریتی خود باید به گونه ای عمل کنیم که برقراری ارتباط موثر با مردم سرلوحه تمام مدیران باشد چرا که در جایگاه حاکمیتی با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارید. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به این که برگزاری این جلسات آغاز خوبی برای شناسایی مشکلات و تامین نیازمندی های منطقه آزاد است، گفت: منطقه آزاد کیش به عنوان قطب گردشگری نخستین ابزاری که در اختیار دارد، شرکت کیش ایر است؛ از این رو می تواند در حوزه های دهکده سلامت، توریسم ورزشی، کشاورزی و .. گام های موثری برای توسعه و پیشرفت جزیره بردارد. 
سعید محمد با تاکید بر این مهم که فضای اقتصادی باید عادلانه باشد، براهمیت راه اندازی سامانه شفافیت در کیش اشاره داشت و افزود: راه اندازی سامانه سمباد پل ارتباطی مردم با دبیرخانه است و اقشار مختلف جامعه در مناطق آزاد می توانند نسبت به ارسال مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود به دبیرخانه اقدام کنند. 
وی اظهار داشت: تا کنون 100 فرصت سرمایه گذاری در مناطق آزاد شناسایی و در پورتال دبیرخانه برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران نمایه سازی شده است. 
مشاور رییس جمهور، در ابطه با شفاف سازی اقدامات و اجتناب از تصمیم گیری ها در اتاق های در بسته گفت: باید فضای فعالیت های اقتصادی، گردشگری و سرمایه گذاری عادلانه باشد و این مهم سرلوحه کارها قرار گیرد.






نسخه بتا